«Життя лісових мешканців навесні»


Бінарне заняття проведене вихователем та інструктором з фізкультури з дітьми старшого дошкільного віку

Програмовий зміст: дати дітям знання про те, що найголовніше, що відбувається в житті тварин навесні – це народження дитинчат; закріпити знання дітей про спосіб існування та поведінку лісових мешканців (білка, заєць, ведмідь, їжак); вправляти у вмінні виділяти і характеризувати особливості зовнішнього вигляду тварин, способу життя; розвивати вміння складати коротку казкову розповідь про тварин з 5 – 6 речень; удосконалювати вміння дітей зберігати рівновагу, користуючись різними видами ходьби: приставним кроком, на носочках, на п’ятках, високо піднімаючи стегна; привчати виконувати вправи в заданому темпі; удосконалювати вміння робити простий масаж; удосконалювати стрибки з просуванням вперед; пролізати в обруч правим і лівим боком, повзати по похилій дошці в упорі стоячи на колінах, спираючись на кисті рук; розвивати координацію рухів, спритність, гнучкість, творчу уяву; виховувати цікавість до життя диких тварин, почуття емоційної насолоди від перевтілення та від спілкування з іграшкою.
Матеріал: посилка; чотири конверти із завданнями; І – ілюстрації диких тварин; ІІ – дидактичний матеріал до гри «Хто зайвий?»; ІІІ – картки на кожну дитину для визначення житла; IV – малюнки для розфарбовування і складання історії; похилі дошки, два обручі на стояках, іграшки-звірята (зайчики, білочки, ведмедики) по кількості дітей, та три великі іграшки -  їх мами; кошик горіхи, килим.

                                                     Хід
Вихователь повідомляє дітей про те, що вранці листоноша приніс посилку-сюрприз.
                             Ця скринька чарівна
                             І на вигляд немала –
                            А як вітерець повіє,
                            То цю скриньку він відкриє
Вправа на мовне дихання «Вітерець»
Вихователь відкриває посилку і знаходить пронумеровані конверти і пропонує відкрити їх по порядку.
Конверт №1 в ньому знаходять ілюстрації із зображенням диких тварин
( білка, заєць, ведмідь, їжачок).
Вихователь виставляє ілюстрації і пропонує послухати оповідання
Т. Скребицького та В. Чапліної «Хто як весну зустрічає»
Бесіда за змістом твору. Запитання:
«Коли зайчик скидає зимову шубку? Як він це робить? Навіщо зайчик переодягається? Як їжачок чистить свою шубку після зимової сплячки? Як він набирається весною сили?»
Уточнююча розповідь вихователя: «Найголовніше, що відбувається у житті тварин навесні, - це народження дитинчат. Сніг ще лежить під деревами. А в зайчихи народилися  маленькі зайченята. У барлозі теж поповнення: ведмедиця народила ведмежат. Тепло їм у барлозі. А тепер нехай звикають до лісу, до світла. Пізніше з’являються на світ білченята, їжаченята й вовченята».
Відкривши конверт №2 знаходимо дидактичний матеріал до гри «Хто зайвий?» Діти умовно поділені на дві підгрупи. Завдання для першої підгрупи: дати відповідь на запитання: «Хто зайвий?». Завдання для другої підгрупи: дати відповідь на запитання: «Хто зайвий?» та «Чому ви так вважаєте?»
В конверті №3 завдання для всіх дітей однакове: визначити житло тварини. На картці в кожної дитини зображено тварини та їх житло. Діти проводять лінію кольоровим олівцем від тварини до її житла ( наприклад: білка – дупло; заєць – кущ; ведмідь – барліг; лисиця – нора ).
Конверт №4. Завдання: «Домалюйте тварин» Художник забув, як малювати тварин. Допоможемо йому домалювати дитинчат: зайченя, лисиня, ведмежатко. Діти поділені на дві підгрупи. Завдання для першої підгрупи: домалювати тварин та скласти описову розповідь про тварину, яка найбільше подобається. Завдання для другої підгрупи: домалювати тварин, розфарбувати їх та скласти казкову історію про те, як звірі одного разу зустрілися і подружилися.
Після того як діти справилися із завданням до них звертається інструктор з фізкультури: «Діти, а ви хочете зазирнути до мешканців лісу?»    
      І Приготуйтесь - дорога буде важкою. Доведеться подолати чимало перешкод Ну що ж, вирушаємо, (звичайна ходьба одне за одним). Стежина вузька стала (ходьба приставним кроком, руки на поясі). Та хтось ще й гілок накидав. Доведеться переступати (ходьба з високим підніманням стегна з переходом на звичайну ходьбу). А скільки мурашок у нас під ногами. Ступайте обережно, щоб не скривдити їх (ходьба на носочках, п'ятках). Звичайнаходьба.
Що це, чи не ведмідь у кущах тупцює? (звучить музика). Присядемо, прислухаємось. А щоб краще було чути, треба вушка помасажувати (масаж вух). Так, то ведмедик-бурик
      Втечемо від нього (біг у середньому темпі). А от і лісові мешканці нас чекають. Привітаймося з ними, посміхніться (звертаю увагу на іграшки на лаві). Нехай звіріподивляться як ми робимо вправи.
                         Комплекс загальнорозвнваючих вправ.
    1.  «Покажемо звірятам, як ми вранці прокидаємось» (піднімання рук угору, опускання вниз через сторони)
В. п. 
- о. с, руки вздовж тулуба, кулачки легко стиснуті
1           - підняти руки вгору з потягуванням (вдих);
2           - опустити через сторони вниз (видих) 3-4 теж саме       повт. 8-10 раз
2.  «Дерева гойдаються в лісі від вітру» (нахили вліво-вправо)
В. п. - ноги нарізно, руки на поясі.
      І - нахил вліво     2 - В. п.
3           - нахил вправо
4           - В. п.       повт. 8 раз

3.  «Спіймаємо комарика» (повороти вліво-вправо)
В. п. – теж саме     І      -  поворот вліво, хлопок долонями на витягнутих руках;
     2      - В. п.
3           - поворот вправо, хлопок долонями на витягнутих руках:
4           - В. п.       повт. 8-10 раз

4.  «Покажемо звірятам, як білочка ховає горішки»
     В. п. - сидячи иа колінах, руки біля грудей зігнуті в ліктях, кулачки стулені.
1           - завести руки за спину, голову повернути вправо так, щоб зазирнути назад - видих;
2           - В. п.
3           - завести руки за спину, голову повернути вліво так, щоб зазирнути назад - видих;
4           - В. п.          повт. 8 раз

5           «Вужик піднімає голову»                        .
     В. п. - лежачи на животі, руки витягнуті вперед
1           - підняти голову, подивитись вгору;    
2       - В. п.
3- 4 - теж саме               повт. 8-10 раз

6.       «Зайчики стрибають» (стрибки)
В її. - о. с, руки на поясі    повт. 10-12 раз

П. Основна частина
1.                   Пропоную дітям відвідати хатинку білочки (повзання по похилій дошці 4-6 підходів)
2.         «Пролізання в дупло» (пролізання в обруч лівим і правим боком) 4 – 6 р.
3.                   «Пострибаємо як зайчики (стрибки з просуванням вперед)
4.         Вправи з горіхом.
     - Поки ми вчили лісових звірят робити вправи, ви подивіться, що я знайшла (показую кошик з горіхами).
- Ой, що, я зробила (розсипаю горіхи по залу).
- Діти, позбирайте всі горішки.
   Помасажуйте ручки й ніжки
   Щоб не хворіти, не схопити грипу
   Ми будемо, малята, масаж усі робити.
1.                   Кочення горіха в долонях
2.         Стискання горіха в руці по черзі: лівою та правою
3.         Кочення горіха від плеча до пальців рук
4.         Кочення горіха стопою.
    5.   Гра «Знайди свій будиночок»
Діти беруть білочок, зайчиків, ведмедиків т. д. ходять та бігають з ними по залу під музику; за сигналом біжать в будиночки до мам-звірят, які їх  кличуть (будиночки мамів міняю місцем тричі)

6.  - А зараз погойдаємо звіряток, (діти лягають на підлогу, кладуть іграшки на живіт, притискають їх ногами, згортаються клубочком і починають перекочуватись вперед-назад)
ІП. - Звіряток загойдали, вони заснули. Кладіть їх на лавку, нехай вони сплять, а ми тихенько 
станемо один за одним і будемо тихо йти рядком, як мишки на носочках; понюхаємоквіточку (вдих) і зробимо «вітерець» (видих).

Немає коментарів:

Дописати коментар