Програмовий зміст:
Розучити здітьми комплекс вправ з м’ячем, удосконалювати уміння кидати та ловити м’яч; прокочувати м’яч в певному напрямку; вправляти у малюванні м’ячів фарбами.
Закріпити уміння зафарбовувати певну площину. Розвивати спритність, виховувати організованість, витримку, викликати у дітей бажання виконувати завдання.
Матеріал:
М’ячі, фарба, пензлики, папір, серветки, підставки.
Заняття проводиться у залі, який поділено на дві частини:
1. Столи з матеріалами для малювання.
2. Вільне місце для ігор з м’ячем.
Хід заняття:
Ходьба на носках, - ( 15 сек. ), на п’ятках, легкі стрибки на двох ногах з просуванням вперед, “ як м’ячики “.
Загадка: “ Його б’ють, а він не плаче, а все вище, вище, скаче? “
II. Комплекс загально-розвиваючих вправ: діти беруть м’ячі:
1).Піднімання м’ча вгору і піднімання на носках,
в. п. – о. с. доз. 6 р.
2). “ Слухняний м’ячик “, піднімання м’ча ногами,
в. п. – сидячи, ноги прямі, руки в упорі ззаді, м’яч тримати між двома стопами. доз. 4-6 р.
3). “ граємось м’ячиком “,
в. п. – лежачи на спині, руки прямі, м’яч в руках над головою, ноги прямі,
1 – підняти ноги вгору,
2 – підняти руки з м’ячем
3 – перекласти м’яч зрук до ніг ( тримати стопами )
4 – в. п. ( тільки м’яч тримаємо ногами ) доз. 6 р.
( виконуючи вправу далі передаємо м’яч від ніг до рук )
4). “ Покажемо гарний м’ячик “
в. п. – лежачи на животі, м’яч в прямих руках
1 – прогнутись у спині і підняти м’ячик угору (показати його)
2 – в. п. доз. 6 р.
5). “ М’ячику покотись “
в. п. – сидячи, руки в упорі ззаді, ноги зігнуті в колінах, стоять на м’ячі
1 – покотити м’яч вперед
2 – покотити назад доз. 6 р.
III. Основна частина
1. Кочення м’яча в парах
2. Кидання м’яча в кошик, двома руками від грудей
( вправу виконуємо 4 потоками )
3.Гра “ Лови, кидай, падати не давай “.
- Діти ви дуже спритні, вправні, а чи сподобалось вам гратись з м’ячиком?
- А ви помітили якого кольору м’ячики? А який по формі м’ячик?
- А тепер ми з вами намалюємо м’ячики ( діти сідають за столи, розглядають фарби, порівнюють кольори з кольорами м’ячів, які лежать на підставці. Вихователь нагадує як малюємо м’ячик: коло з двох частин або коло одним рухом )
- Зафарбовуємо так, щоб фарба не виходила за лінію.
Діти малюють м’ячики.
Під час аналізу дитячих робіт звертаю увагу на те, що м’ячі різнокольорові, великі і маленькі.
Вихователь пропонує розповісти вірші або загадки про м’яч.
У подорож з героями мультфільмів
Завдання: Познайомити дітей з новими спортивними вправами “місток”, “напівшпагат”, “ластівка”. Вчити дітей слідкувати за технікою виконання вправ. Удосконалювати уміння чітко і синхронно виконувати рухи під час виконання вправ комплексу під музику. Розвивати гнучкість, відчуття рівноваги, ритмічність. Виховувати наполегливість, сміливість, витримку та сприяти хорошому емоційному настрою.
Матеріал: музика, костюми, китички, мати.
Хід.
- Діти, ви любите мультфільми? А які найбільше? А як звуть героїв з цих мультфільмів?
- А пісні з мультфільмів знаєте? А слухати любите?
- Ось сьогодні ми з вами не тільки послухаємо пісні, а й покажемо їх героїв.
Під музику “Кузнечик” (на російській мові) діти імітують рухи Коника-стрибунця, Мухи та Жаби. В кінці пісні передають в міміці та жестах сумний кінець життя Коника-стрибунця.
- А під веселу пісню “Чунга-чанга” ми виконаємо танцювальні вправи. (Звучить програш і діти готуються до вправ)
Загально розвиваючі вправи з китицями
І В. п. – о. с., руки в сторони
1 – зігнути руки в ліктях
2 – вирівняти руки. (8 раз)
ІІ В. п. – ноги нарізно, руки на поясі
1 – нахилити голову до плеча вправо
2 – те ж вліво (8 раз)
ІІІ В. п. – те ж
1 – підняти плечі вгору
2 – Опустити плечі (8-10 раз)
ІV В. п. – о. с., руки на плечах
1 – у напівприсіді поворот тулуба вправо
2 – в. п.
3 – поворот вліво
4 – в. п.
V В. п. – ноги на ширині плечей, руки опущені
1 – руки і голову відвести назад
2 – напівприсід
3 – руки вивести вперед, голова прямо
4 – в. п.
VI В. п. – те ж
1 – нахилитися вниз, торкнутися руками ніг
2 – присісти
3 – підвестися, піднімаючи руки вгору
4 – в. п.
VII В. п. – о. с.
1 – праву руку підняти вперед, одночасно праву ногу пружно зігнути в коліні і поставити на носок
2 – те ж лівою рукою і ногою
VIII В. п. – о. с., кисті рук підняти на рівні плеча
1 – підстрибнути, коліном правої ноги торкнутися ліктя лівої руки
2 – те ж лівою ногою і правою рукою
ІХ В. п. – о. с.
1 – підняти праву руку вперед, ліву назад
2 – легкий взмах
3 – поміняти положення рук
4 – легкий взмах
Х В. п. – о. с.
В такт музики плавний поворот навколо себе 2 рази
ХІ В. п. – о. с.
(повторити вправу VII)
ХІІ В. п. – о. с.
(повторити вправу VIIІ)
ХІІІ В. п. – о. с.
Танцювальний рух на заспокоєння дихання (приставляти крок вліво-вправо, 1-3 на 4 два оплески і поворот навколо себе).
А тепер ви відпочинете трішки (діти сідають на килим), а я вам покажу нові спортивні вправи. Вони мають ось такі назви “Ластівка”, “місток”, “напівшпагат”. Щоб зробити ці вправи потрібно уважно дивитись і слухати як я буду показувати і пояснювати.
Вправа “Місток” (з положення лежачи)
- Лягаємо на спину, ноги згинаємо в колінах; руки ставимо на підлогу за голову на рівні плечей пальцями до себе і повільно піднімаємось на ногах. (Вправа виконується індивідуально з кожною дитиною)
Вправа “Ластівка”
- Стоїмо на одній нозі, руки в сторони, а тулуб нахилений вперед, голова піднята. Руки допомагають нам тримати рівновагу (Вправу діти виконують з вихователем по черзі, а потім в парах)
Вправа “Напівшпагат”
- Стаємо на коліна, тримаючись руками за підлогу відводимо одну ногу назад, руки в сторони, тримають рівновагу. (Вправу діти виконують з вихователем, а потім в рядку тримаючись за руки.)
- А тепер знову послухаємо пісеньку. Як звуть героя, що співає цю пісню?
- Так це він! Леопольд. А хто з ним весь час сварився у мультику?
- От і ми пограємо у гру “Миші в коморі” (гра повторюється три рази)
«В цирку нашому на славу ми покажем силу й вправність»
Тема: Заняття гуртка з фізкультури з елементами гімнастики та хат-ха йоги.
Програмовий зміст: У вступній частині заняття навчити дітей різним видам ходьби: з високим підніманням стегна; у напівприсіді з різним положенням рук; бігу із закиданням гомілки, дістаючи сідниць; під час виконання загально розвиваючих та оздоровчих вправ хат-ха йоги продовжувати навчати дітей приймати правильні вихідні положення; координувати дихання з технікою виконання вправ, відчувати той стан, який дає та чи інша поза (осана ), одержувати задоволення; вчити робити їх добре, виразно, естетично, вільно.
Виробляти вміння самостійно виконувати такі вправи (хлопчикам) кидати м’яч один одному двома руками від грудей через кільце; розвивати м’язи спини та живота під час виконання силових вправ: качання пресу та піднімання один одного на спині в парах; (дівчаткам): на лаві – стійка навшпиньки, руки в сторони, «ластівка», поворот на носках; поза «жабка» під час виконання вправ зі стрічками: «напівшпагат». У грі-медитації «Танок клоунів (тіла) продовжувати виробляти вміння розслаблятися, знімати напругу, погоджувати рухи тіла з музикою; включаючи всі частини тіла, створювати свій танок. У рухливій грі «Перекинь кульку до суперника» розвивати швидку реакцію, спритність, орієнтацію у просторі. Сприяти хорошому настрою, розвивати фантазію, творчі здібності.
Виховувати позитивне ставлення до фізичних вправ та бажання їх виконувати.
Обладнання: три лавки; три м’ячі; три обручі; стрічки, китички; ковпачки для грим, різнокольорові кульки, довга стрічка на стояках; костюми для дітей.
І. « До нас приїхав цирк»
_ Діти, сьогодні ми всі побуваємо на чарівній арені цирку. Уявіть, ми – циркові артисти, а ви шановні гості – глядачі. Починаймо наш парад.
Діти ідуть парами в колоні з китичками виконуючи коригуючи вправи: звичайна ходьба по колу ( на арені акробати ); ходьба з високим підніманням ніг ( на арені поні ); ходьба у напівприсіді з почерговим підніманням рук ( на арені мавпочки ); біг з високим підніманням стегна та високим закиданням гомілки ( на арені дресировані коні ); ходьба звичайна ( на арені жонглери ).
- А тепер, щоб виступати треба тіло розім’яти.
Загально розвиваючі вправи з китицями під музику з мультфільму
“Чунга-чанга”
І В. п. – о. с., руки в сторони
1 – зігнути руки в ліктях
2 – вирівняти руки. (8 раз)
ІІ В. п. – ноги нарізно, руки на поясі
1 – нахилити голову до плеча вправо
2 – те ж вліво (8 раз)
ІІІ В. п. – те ж
1 – підняти плечі вгору
2 – Опустити плечі (8-10 раз)
ІV В. п. – о. с., руки на плечах
1 – у напівприсіді поворот тулуба вправо
2 – в. п.
3 – поворот вліво
4 – в. п.
V В. п. – ноги на ширині плечей, руки опущені
1 – руки і голову відвести назад
2 – напівприсід
3 – руки вивести вперед, голова прямо
4 – в. п.
VI В. п. – те ж
1 – нахилитися вниз, торкнутися руками ніг
2 – присісти
3 – підвестися, піднімаючи руки вгору
4 – в. п.
VII В. п. – о. с.
1 – праву руку підняти вперед, одночасно праву ногу пружно зігнути в коліні і поставити на носок
2 – те ж лівою рукою і ногою
VIII В. п. – о. с. кисті рук підняти на рівні плеча
1 – підстрибнути, коліном правої ноги торкнутися ліктя лівої руки
2 – те ж лівою ногою і правою рукою
ІХ В. п. – о. с.
1 – підняти праву руку вперед, ліву назад
2 – легкий взмах
3 – поміняти положення рук
4 – легкий взмах
Х В. п. – о. с.
В такт музики плавний поворот навколо себе 2 рази
ХІ В. п. – о. с.
(повторити вправу VII)
ХІІ В. п. – о. с.
(повторити вправу VIIІ)
ХІІІ В. п. – о. с.
Танцювальний рух на заспокоєння дихання (приставний крок вліво на 1-3 на 4 помахи китичками і поворот навколо себе; приставний крок вправо і т. д.;потім крокують один за одним шикуючись в коло; танцюють в колі довільно помахуючи китичками).
По закінченні музики крокують один за одним і сідають на лаву.
ІІ. – А тепер починаємо виступ циркових артистів.
1. Розпочинають виставу гімнасти (дівчатка в парах (3 пари) ідуть назустріч один одному по лаві на носках; беруться за руки посередині лавки, розходяться міняючись місцями; тримаючись за руки, роблять «ластівку»; стають на носки, повертаються один до одного спинами, розходяться до країв лавки, роблять «жабку»; сідають згуртувавшись; піднімаються; зістрибують з лавки прогнувшись, руки вгору.
2. Виступ жонглерів. Запрошуємо до виступу жонглерів (хлопчики в парах кидають або прокочують в кільце м’яч; кільце тримає асистент-дівчинка)
3. На арені дресировані коти.
Комплекс ха-тха йоги з асоціативними назвами
1. «Киця»
В. п . – лежачи на підлозі обличчям вниз.
Техн. вик. – з вдихом віджатися від підлоги на руках. З видихом підняти таз максимально вгору, ноги в колінах не згинати, руки прямі, на одній лінії з корпусом, голова розташована між руками, обличчя дивиться на втягнутий живіт. З вдихом опустити таз і з видихом повернутись у в. п. ( 3 рази ).
2. «Добра киця»
В. п . – стійка в упорі на колінах і прямих руках
Техн. вик. – плавно підняти голову, плавно максимально прогнутись в попереку; утримати позу 10 сек.; посміхнутись і вернутися у в. п. ( 3 рази ).
3. «Киця сердиться».
В. п . – те ж.
Техн. вик. – голову опустити, а спину вигнути плавно вгору. Залишитись в такому положенні 10 сек. і повернутись у в. п. ( 3 рази ).
4. «Лагідний котик»
В. п . – те ж.
Техн. вик. – повільно нахиляючи корпус, покласти передпліччя на підлогу прогнути спину і витягнути руки вперед; при цьому лобом торкнутись підлоги. Утримувати позу 15 сек. відпочити, лежачи на животі. ( 2 рази ).
5. «Киця хоче бути тигром»
В. п . – поза лотоса, долоні на колінах, почати вправу так:
Техн. вик. – стати на коліна, долоні прямих рук поставити на підлогу, прогнутись в спині, відвести голову назад до упору; закотити очі під лоб, висунути язика та відтворити ричання (утробний рик – звуки не голосом, а йдуть ніби з середини, з живота).
6. «Киця відпочиває»
В. п . – лежачи на спині очі закриті.
Техн. вик. – потягнутися всім тілом в різні сторони, опустити руки вздовж тулуба долонями вниз (зробити три повних вдиха-видиха).
4. А тепер виступають гімнасти із стрічками.
Дівчатка йдуть по колу на носках, біг по колу, зійтись в коло: при цьому крутять стрічечку; повернутись обличчям до зовнішнього кола, присісти, напівшпагат, розійтись стрибками, покрутитись навколо себе і плавно присісти.
5. Виходять на арену «силачі» (хлопчики)
Піднімання в парах, віджимання від підлоги, качання пресу в парах.
6. Жодна циркова програма не проходить без веселих клоунів. ( Гра-медитація «Танок клоунів»).
От ми зараз вивчимо таночок клоунів. ( Діти стають півколом; музика; вихователь показує рухи головою, плечима, руками, тазом, ногами. Потім танцює все тіло. В кінці кожен танцює свій таночок, щоб було гарно і весело)
7. Діти, ви були надзвичайно гарними і веселими клоунами, тому цирковий клоун подарував вам свої повітряні кульки (кульки двох кольорів з намальованими веселими личками ). А ми пограємо у гру «Перекинь кульку до суперника» ( діти діляться на дві команди і розходяться в різні сторони залу. Посередині залу натягується стрічка. Завдання: перекидання кульок один одному через стрічку, доки лунає музика. Музика стихла – порахувати скільки на кожній стороні чужих кульок, у кого більше та команда програла
( повторити 2-4 рази).
Ви були спритними, гарними, фантастично веселими клоунами-артистами
Ось і виступам кінець
Хто весело сміявся – молодець
Кому сподобалось – плесніть у долоні
Не сподобалось – сядьте долі
До побачення! Будьте здорові.
А тепер, діти, ладком ставайте рядком і попрощаймось з нашими глядачами. ( діти виходять з залу один за одним і махають руками, шикуючись на ходу).
Немає коментарів:
Дописати коментар