Ми на Півночі


Мета: Сприяти пізнаванню оточу­ючого середовища, формувати інтерес до занять з фізичної куль­тури. Вправляти дітей у ходьбі, бігові, стрибках у висоту, техніці володіння м'ячем. Розвивати рухові якості (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), рівновагу, координацію рухів, швид­ке реагування на сигнал і орієнту­вання в просторі, окомір, просте­жуючі функції зору;  корегувати стопу і поставу, особистісні якості дитини. Виховувати кміт­ливість, товариськість, бажання займатись фізкультурою.
Обладнання: М'ячі на кожну дити­ну, лист фанери 1x1м.

                                                       Хід заняття
1. Вступна частина.
Діти, сьогодні ми з вами відправимо­ся на Північний полюс. Там живе Зима  і Дід Мороз. Тож давайте промовимо чарівні слова (психоформула) і перене­семось у царство королеви Зими.
(Діти лягають на спини,  очі за­криті).
Вихователь.
Північ -  це морози люті,Кригою всі ріки скуті.
Там завжди сніг лежить пухкий,
Росте лишайник — мох м'який.
Там літечка майже нема.
Там цілий рік володарка-Зима.
І Тварин там зовсім небагато,
Не всім до смаку холоди. Вдягайте шубу, теплу шапку
Бо ми туди уже летим.

2. Основна частина.
Комплекс загальнорозвиваючих вправ.
Вправа 1
Очівідкриваємо, та одразу ж закри­ваємо. Бо завірюха-віхола в очі сипле нам.    
В. п, - лежачи на спині, руки вздовж тулуба. Швидко відкриваємо та закри­ваємо очі,                                                                
 (Повторити 6 - 8 разів).
Вправа 2
Ось сидить біла сова,
В неї мудра голова.
Головою повертає
Смачний обід собі шукає.
В. п. - те ж саме. Повороти голови вліво - вправо.  
(Повторити 6 - 8разів).
Вправа З
Полярна крячка-чайка,
Морських шляхів хазяйка.
Від льодової землі
Проводжає кораблі.
В. п. -  лежачи на спині, руки в сторо­ни. Піднімання рук через сторони перед обличчям.                                                                 (Повторити 6 - 8 разів).
Вправа 4
Морж у морі крижанім
Тут йому і стіл, і дім.
У моржа великі ікла -
Он у пащі рибка зникла.
В. п. - лежачи на лівому боці, упор на лівий лікоть. Піднімання та опускан­ня прямої лівої ноги. Те ж саме на пра­вому боці.
(Повторити 6 - 8 разів)
Вправа 5
Дуже гарний звір тюлень,
Він моржу рідня.
В морі він і ніч і день
Туди-сюди пірна.
В. п. - лежачи на животі, руки зігнуті в ліктях, долоні на рівні голови. Почергове  та  одночасне  згинання   ніг  у колінах.     (Повторити 6 - 8 разів).
Вправа 6
Не лякай нас вовче-друже,
Ти страшний, та все ж не дуже.
Вовк, що схожий на сірка
Нас ніколи не зляка.
В. п. -  упор, лежачи на колінах. По­вертати голову ліворуч, зігнути руки до кінця в ліктях. Імітувати гарчання. Те ж саме праворуч.
(Повторити 6 - 8 разів).
Вправа 7
Цей ведмідь не хоче спати.
Краще буде полювати.
Та щоб здобич він приніс,
Сховати треба чорний ніс.
В. п. - упор стоячи на колінах. Підня­ти в сторону пряму ліву ногу, руку зігну­ти в лікті, піднести до обличчя. Те ж са­ме з правої ноги.
(Повторити 6 - 8 разів).
Вправа 8
Лемінг -  маленький звірок,
Йому брат  - наш хом'ячок.
Лемінг став на ніжки,
Шукає, що поїсти трішки.
В. п. - сидячи на п'ятках, руки на по­ясі. Піднятися на високі коліна, поворо­ти тулуба вправо -  вліво -  в. п.
(Повторити 6 - 8 разів).
Основні види рухів.
Білий ведмідь іде на полювання.
Ходьба на високих карачках односто­роннім способом (ліва рука і нога, потім права рука і нога).
Ось перед ним перешкода - сніго­вий намет. Потоптався він на місці, подумав, що робити, обійти чи перелізти.
(Топтання на місці в положенні «ви­сокі карачки»).
І вирішив ведмідь перелізти через на­мет.
(Подолання на «високих карачках» вертикальних перешкод-кубів).
Стомився ведмідь ходити на чоти­рьох лапах, пішов на двох.
(Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки на поясі).
А ось летять білі куріпки.
(Ходьба на носочках, руки в сторони).
Скоро вечір, то ж пірнають вони в снігову ковдру, де їм буде тепло всю ніч.
(Ходьба з присіданням на сигнал).
А ось іде стрункий, швидкий, роги гілчасті, пасеться цілий день, північний олень.
Ходьба, високо піднімаючи коліна. Біг підскоком.
Крім північного полюсу є ще й півден­ний полюс. Там живуть пінгвіни. Це не­звичайні птахи, які не вміють літати, але чудово плавають, а ще - у них не­має гнізд, своє яєчко вони носять у се­бе між ногами.
Тато з мамою  - пінгвіни,
Чорні фраки вкрили спини.
Білі в них як сніг сорочки
І маленька поруч дочка.
Ходьба.
(стрибки з затиснутими між нога­ми м'ячами),
Улюблена розвага маленьких білих ведмежат - зліпити снігову кульку і підкидати її вгору, потім ловити.
Підкидання м'яча вгору та ловіння його обома руками.
Улюблена розвага маленьких білих ведмежат ніколи не закінчується. Вони - великі пустуни, люблять гратися ірозважатися. Тому мамі й татові дово­диться силоміць ловити своїх діток і відводити їх додому.
Рухлива гра «Білі ведмеді та ведме­жата».
В одному кінці залу кладеться лист фанери розміром 1 х 1м, пофарбований у білий колір. Це - крижина, на якій живуть тато і мама - ведмеді (2 дітей). В різних місцях кімнати покла­дено 6 - 7 кубів (20 - 40 см заввиш­ки) - це крижини, на яких ховаютьсяведмежата.  Частина дітей стоїть на крижинах, інші - біля них. На умовний сигнал вихователя ведмежата почина­ють плавати, обережно ходити, бігати (ті, що були на крижині - зіскакують). На сигнал вихователя «у-у-у», що озна­чає завивання бурі, ведмежатапоспішають стати на крижини. Одно­часно ведмеді-батьки, тримаючись за руки, починають ловити ведмежат, що залишились на підлозі. Зловленим вва­жається той, кого вдалося схопити віль­ними руками. Зловлених ведмежат «батьки» відводять на велику крижину. Коли на крижині буде двоє ведмежат, то вони також беруться за руки і допо­магають батькам ловити тих, хто зали­шився. Гра триває доти, доки не будуть зловлені всі ведмежата.  
- Цікаво на Півночі, та вдома краще, тепліше.

3. Заключна частина.
Замерзли на Півночі ваші ручки й ніжки. Зараз ми їх зігріємо.
Масаж рук і ніг.
В. п. - сидячи по-турецьки.
        - Сильно тремо долоні до відчуття тепла.
        - Витягуємо кожен пальчик.
- Фалангами пальців однієї руки тремо по нігтях іншої, наче по дошці для прання.
        - Плескаючи по ступнях ніг, промов­ляємо: «Будь здоровий, красивий, сильний, спритний, добрий, щасли­вий».
        - Ходьба звичайна.



                     Північ — це морози люті,                     Кригою всі ріки скуті.                    Там завжди сніг лежить пухкий,                     Росте лишайник — мох м'який.                   Там літечка майже нема.                   Там цілий рік володарка-Зима.                   І Тварин там зовсім небагато,
Не всім до смаку холоди.
Вдягайте шубу, теплу шапку
                  Бо ми туди уже летим.

Ось сидить біла сова,
В неї мудра голова.
Головою повертає
Смачний обід собі шукає.

Полярна крячка-чайка,
Морських шляхів хазяйка.
Від льодової землі
Проводжає кораблі.

Морж у морі крижанім
Тут йому і стіл, і дім.
У моржа великі ікла -
Он у пащі рибка зникла.

Дуже гарний звір тюлень,
Він моржу рідня.
В морі він і ніч і день
Туди-сюди пірна.

Не лякай нас вовче-друже,
Ти страшний, та все ж не дуже.
Вовк, що схожий на сірка
Нас ніколи не зляка.

Цей ведмідь не хоче спати.
Краще буде полювати.
Та щоб здобич він приніс,
Сховати треба чорний ніс.

Лемінг -  маленький звірок,
Йому брат  - наш хом'ячок.
Лемінг став на ніжки,
Шукає, що поїсти трішки.

Тато з мамою  - пінгвіни,
Чорні фраки вкрили спини.
Білі в них як сніг сорочки
І маленька поруч дочка.

Немає коментарів:

Дописати коментар